Osmijankova čitateľská záhrada
15. ročník celoslovenskej čitateľskej súťaže
Aj v tomto školskom roku sme sa zapojili do čitateľskej súťaže s Osmijankom. Osmijanko ukryl v záhrade 8 hravých literárnych otázok so zábavnými úlohami :-)
Pri každej otázke je odkaz, kliknite naň...
1. otázka
1. úloha: Domček samostatnosti
Zistili sme, že Janko Polienko bol veľmi
odvážny, dokázal uskutočniť veľa vecí... Svoje schopnosti sme si preverili v
Domčeku samostatnosti. Toto sú činnosti, ktoré vieme urobiť bez pomoci
2.úloha: Strigo - ježibabinec
Vytvorili sme atlas jedovitých ježibáb a strigôňov z rozprávok, ktoré poznáme. K ich obrázkom sme pridali popis, rozprávkový pôvod, zlé skutky a čarodejné predmety
Kreslenie
ježibáb v Scratch
Scratch
nám ponúka možnosti vloženia postavy zo súboru, alebo z knižnice, prípadne si môžeme vlastnú
postavu nakresliť. My sme si vy už vytvorili atlas jedovitých ježibáb a
stigôňov z rozprávok, ktoré poznáme. Skúšali sme si však tieto ježibaby
nakresliť aj v počítači, v editore Scratch.
Lietajúce
ježibaby
Vytvorili
sme aj lietajúce ježibabky a čarodejníkov :-) Učili sme sa
programovať naše ježibaby v editore Scratch - aby lietali a menili farbu.
2. otázka
1.úloha: Premenené slovíčka
Lov slov Jozefa Pavloviča - zisťovali sme, na čo Jurko premenil slovíčka, v ktorých nedokázal vysloviť písmenko R +
2.úloha: Zvieratká
Zisťovali sme, koľko zvieratiek prenášal
Jozef Pavlovič vo svojom kufríku na vyučovanie a aké zvieratká to boli
Zvieratká - reliéfy
A niektoré zvieratká sme si zobrazili novou technikou
na kartónových kruhoch
3. otázka
1. úloha: Zlostnícke želanie
Inšpirovali sme sa fantastickým príbehom
Daniely Krolupperovej, Stratená škola. Obľúbili sme si postavičku Zlobyráda a
pokúsili sme sa popísať naše malé zlostnícke želania, ktoré už určite mal každý
z nás
2. úloha: Indície v osemsmerovke
V osemsmerovke sme pátrali po indíciách z príbehu Stratená škola
V osemsmerovke sme pátrali po indíciách z príbehu Stratená škola
Zlobyrádov
domček
Na geometrii sme sa učili rysovať, tak sme sa rozhodli narysovať a zmerať domček pre Zlobyráda :-) Máme aj svoje čitateľské denníky, do ktorých sme si zapísali aj obsah knižky Stratená škola.
Zlobyrád
Na hodine
informatiky sme dostali od pani učiteľky za úlohu vytvoriť v programe
Revelation Natural Art postavu Zlobyráda z knihy Stratená škola. Pani učiteľka
nám vopred vložila na triednu webstránku prázdnu online nástenku Padlet ( https://12patraci.blogspot.com/2019/03/hodina-ifv-zlobyrad.html
) a my sme na ňu počas hodiny hneď vkladali naše obrázky. Vznikla táto pekná nástenka
Zlobyrádov :-)
Komiksy - Zlostnícke želanie
Na hodine
informatiky nás pani učiteľka učila vytvárať komiksy. Tieto, na tému Naše
zlostnícke želanie, sme vytvorili na stránke ToonDoo.
4. otázka
1. úloha: Tajomstvo
Každého z nás očarila úžasná kniha Roalda
Dahla, Minpinkovia. So svojimi tajomstvami sme sa zverili aj my :-)
2.úloha: Chlamstúň ohnivý
Pokúsili sme sa znázorniť nebezpečného
Chlamstúňa ohnivého a použiť pri tom nevšednú techniku. Vyskúšali sme maľovanie
s vodovými farbami - so soľou :-)
Divadielko
Minpinkovia:
Pripravili sme si jednotlivé postavy, rozdelili jednotlivé úlohy a nahrali divadielko :-)
Aké
krajiny by sme chceli navštíviť - na labuti
Na informatike sme sa inšpirovali knihou Minpinkovia, ktorú napísal pán spisovateľ Roald Dahl. Našou úlohou bolo vytvoriť krátku animáciu na tému: Aké krajiny by sme chceli navštíviť - ale na nezvyčajnom dopravnom prostriedku, na labuti. Animáciu sme vytvorili v programovacom jazyku Scratch.
Hudba
Na informatike niektorí z nás skúšali naprogramovať hranie na hudobných nástrojoch. Boli pri tom aj Minpinkovia....
5. otázka
1. úloha: Literárny príbeh
Po prečítaní knihy Cibuľkove dobrodružstvá
sme sa pokúsili vytvoriť ucelený výtvarný obraz literárneho príbehu. Rozdelili
sme sa do skupín a každá skupina znázornila jeho časť. Potom sme sa pokúsili
ešte príbeh prerozprávať
2. úloha: Priatelia
Zhodli sme sa na tom, že priatelia sú pre
nás veľmi dôležití. Obohacujú nás a vďaka nim sme bohatší
Slovné
mraky - Priateľstvo
Na hodine informatiky sme sa učili vytvoriť slovné mraky. Zamerali sme sa na tému Priateľstvo:
Priatelia
a my:
My a naši priatelia - AVATARI :-)
Priatelia v obrázkoch
Každý z nás
má svojho priateľa, alebo priateľku. Na hodine informatiky sme sa učili robiť
slovné mraky na stránke WordArt. Vytvorili sme tieto pekné obrázky o našich
priateľoch:
6. otázka
1. úloha: Zotrvanie holubov v našom meste
Dnes sme spísali dôvody, prečo by mali/nemali zotrvať holuby v našom meste. Zajtra budeme diskutovať na túto tému - argumentovať na zasadnutí našej mestskej rady :-)
2. úloha: Kancelária dobrých správ
V našej triede sme si dnes otvorili pobočku Svetozárovej a Irenkinej Kancelárie
dobrých správ. Správy sme napísali na farebné papieriky a šírili ich v našej
škole.
Potešilo nás veľa správ, ale ešte väčšiu radosť sme mali z toho, keď sme videli, že naše správy potešili iných...
Potešilo nás veľa správ, ale ešte väčšiu radosť sme mali z toho, keď sme videli, že naše správy potešili iných...
7. otázka
1. úloha: Môj vysnívaný psík
Zamysleli sme sa nad tým, ako
by mal vyzerať náš vysnívaný psík
2. úloha: Huncútstvo
Čujko vyviedol
Pištáčikovi veľa šibalstiev. Toto sú naše huncútstva
8. otázka
1. úloha: Inzerát
Inšpirovali sme sa Rypuľkom z rozprávky
Kristy Bendovej a aj my sme písali inzeráty. Každý z nás napísal vlastný
inzerát, v ktorom hľadá kamaráta. Opísali sme seba a z inzerátov vytvorili
noviny
2. úloha: Inzerát pre Osmijankovu kamarátku
Vymysleli sme inzerát aj pre Osmijankovu
kamarátku
Najskôr sme sa učili robiť ORIGAMI - psíka
(možno Osmidunča :-)) a potom sme ho dotvorili vymysleným inzerátom...
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára